Tuesday, June 9, 2009

Perlawanan Persahabatan Bola Sepak Papar vs Umno Sipitang



Pada 28 Mei 2009, pasukan bola sepak Umno Sipitang yang memang terkenal aktif 'turun padang', samada untuk menyertai pertandingan maupun membuat lawatan persahabatan, telah bersinggah ke Papar.
Pasukan Pelawat
Kedatangan mereka dilayani oleh pasukan bola sepak Papar yang dibarisi oleh pemain-pemain regular daripada beberapa pasukan utama di Daerah ini.
::
Pasukan Umno Sipitang diketuai oleh Manager-cum-Player numero uno mereka iaitu YB Datuk Hj Sapawi Ahmad, Ketua Umno Bahagian Sipitang merangkap Ahli Parlimen Sipitang. Datuk Sapawi yang juga Ketua Penerangan Umno Sabah ini memang dikenali sebagai figura yang sporting dan mesra.
Pasukan Tuan Rumah
Sementara itu, Jawatankuasa Pergerakan Pemuda Umno Papar yang diketuai oleh numero uno kami iaitu Sdr Armizan Mohd Ali telah hadir sebagai hos, penyambut tetamu dan penonton (tak terkecuali juga sebagai barisan pemain simpanan beku).
::
Kehadiran kami Pemuda Umno adalah sebagai menghargai kesudian Team Umno Sipitang mengunjungi Daerah Papar bagi merapatkan hubungan silaturrahim kesemua yang terlibat.
Dari Kiri : Armizan, Iman dan Tamin
Turut hadir menyaksikan perlawanan persahabatan yang berakhir dengan keputusan 2-2 itu ialah En Iman Ali (Pegawai Daerah Papar), En Tamin Zainal (Pegawai Khas Parlimen kepada YB Timb Menteri Kesihatan) dan Sdr Roslie Hj Ibrahim (Naib Ketua Pemuda Umno Papar).
Barisan pemain simpanan sampai beku....
::KPP::

No comments:

Post a Comment