Tuesday, June 9, 2009

Lawatan ke Bengkel Motor Pemuda Benoni


Sebaik selesai Mesyuarat Khas JK Ke-IV pada 31 Mei 2009, JK Pemuda Umno Papar meneruskan agenda khidmat kepada masyarakat dengan membuat lawatan ke Bengkel Motor Pemuda Benoni di Kg Benoni, Papar.

Bengkel ini adalah diusahakan oleh sekumpulan anak-anak muda Kg Benoni yang diketuai oleh Sdr Muhiddin Ag Damit. Dengan wujudnya bengkel ini ia antara lain menjadi sumber pendapatan kepada mereka dan dapat menggunakan dan mendalamkan kemahiran mereka dalam bidang permotoran.

Sesungguhnya bengkel ini juga menjadi pletfom ekspresi anak-anak muda ini ke arah yang sihat, progresif dan efektif di mana mereka dapat memaparkan minat mereka kepada seni dan mekanikal permotoran dengan meraih benafaat ekonomi sekaligus.



Menghargai akan potensi tenaga yang dipancarkan secara proaktif oleh mereka ini, maka kepimpinan Pemuda Umno Papar memberikan sokongan secara moral dan material. Maka sebagai permulaan kami telah menyumbangkan satu set jentera kompresor kepada bengkel ini yang penyampaian rasminya dibuat pada 31 Mei 2009.

Semoga usahasama anak-anak muda ini akan dapat dikembangkan dan melakar banyak kejayaan untuk dijadikan teladan oleh anak-anak muda di sekitar Parlimen Papar ini khasnya.


KP: Kompresor ni boleh gunakan untuk cipta motorsikal terbangkah?
NKP : Boleh tu, pasal kompresor ni kasi keluar angin...
Muhiddin : Errr...


Dua ahli Pemuda Umno Papar 'kembar' yg berasal dari dua kampung yang bebeza iaitu Abun@ Aiddie (Pglt Besar) dan Toy@ Hasbullah (Benoni) juga dapat dipertemukan pada hari bersejarah itu.


Mat Rempit? Bukan.... ini adalah kumpulan Mat Motor yang proaktif, positif dan progresif.


Muhiddin : Harap-harap permohonan lesen kami ani tiada masalah
KP : Ajukan saja dan ikut prosedur, kita akan usahakan supaya YB-YB kitani bari sukungan





Acara wajib sesuatu event.... kita minum dulu! Kami sempat lepak di gerai minum yang terletak bersebelahan dengan bengkel motor berkenaan. Nampaknya bengkel dan gerai ini telah mencipta sinergi ekonomi di kawasan berdekatan. Difahamkan kewujudan dua outlet perniagaan ini menjadikan sungai kecil berdekatan menjadi pusat lepak menjala ikan talapia di kalangan penduduk kampung. Satu lagi aktiviti ekonomi tercipta...
::KPP::

No comments:

Post a Comment