Thursday, April 30, 2009

Majlis Anugerah Kecemerlangan Pendidikan 2008

Pergerakan Pemuda Umno Papar membuka tahun 2009 dengan program berintikan pendidikan. Pada 10 Januari 2009 Majlis Anugerah Kecemerlangan Pendidikan 2008 telah dizahirkan yakni khusus untuk memberi anugerah kepada para pelajar UPSR dan PMR yang mendapat pencapaian cemerlang pada tahun 2008.


Ketua Pemudanya, Sdr Armizan Mohd Ali berhasrat menjadikan program ini sebagai acara tahunan dalam usaha mengiktiraf mereka yang cemerlang supaya terus cemerlang dan dalam masa yang sama menanamkan budaya cemerlang di kalangan pelajar di Parlimen Papar khususnya.

Pada tahun lepas, program ini dilaksanakan oleh Sdr Amir atas sifatnya sebagai Pengerusi Biro Pendidikan dan kali ini pelaksananya juga adalah Biro yang sama dengan dipengerusikan oleh Sdr Aiddie Hj Dahlin dan Timbalan Pengerusinya Sdr Boniface Huang.

Urusan persediaan pra dan pasca majlis dipermudahkan dengan kerjasama AJK Pemuda Bahagian dan Gabungan Cawangan-cawanga Pemuda dari Kg Pengalat Besar.

Majlis yang bermula jam 2:00 petang itu dirasmikan oleh YB Datuk Hj Abd Rahim Ismail iaitu Ketua Umno Bahagian Papar merangkap Pengerusi Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri N.22 Pantai Manis.

Selain daripada 58 pelajar cemerlang dan guru-guru sekolah yang terlibat serta ibu-bapa masing-masing, antara jemputan yang hadir ialah En Iman Ali (Pegawai Daerah), En Salleh Hj Idris ([mantan] Pegawai Pelajaran Daerah Papar), En Abidin Marjan ([kini] Pegawai Pelajaran Daerah Papar), En Juil Nuatim (Pemimpin Kemajuan Rakyat DUN N.21 Kawang merangkap Naib Ketua Bahagian Umno Papar), Datin Dgku Ainon Pg Bagul (Ketua Wanita Umno Bahagian Papar), dan Cik Suriati Adam (Ketua Puteri Umno Bahagian Papar).




Turut meluangkan masa dalam acara bermakna itu ialah kalangan AJK Induk Bahagian, AJK Wanita dan AJK Puteri Umno Bahagian Papar.


Majlis juga diserikan dengan persembahan koir oleh Kumpulan Koir Pelajar SMK St Joseph Papar yang telah mencatat nama di peringkat kebangsaan dengan berjaya meraih gelaran dalam pertandingan-pertandingan di peringkat nasional.



Selain menerima imbuhan tunai dan sijil yang ditandatangani oleh (mantan) Menteri Pelajaran Malaysia YB Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussien, nama-nama 29 pelajar UPSR dan 29 pelajar PMR itu juga dipampangkan melalui satu billboard/papan tanda di suatu lokasi strategik di Pekan Papar.
Papan tanda yang kosnya ditaja oleh Pergerakan Pemuda Umno Papar telah diberi ihsan untuk berdiri selama 30 hari oleh Majlis Daerah Papar yang sudi bermurah hati untuk tidak mengenakan apa-apa caj komersil.
Tahniah kepada semua pelajar dan terima kasih kepada semua pihak yang telah sama-sama menjayakan program yang sangat bererti dalam aspek kemajuan pendidikan ini.
Kelihatan dalam foto ini PSU sedang memimpin jamuan sambil diawasi oleh Penolong Bendahari supaya apa yang dijamah Pemuda tidak melebihi kos.
Ketua Bahagian dan Naibnya sedang berbicara sesuatu sebelum program bermula.

Ketua Pemuda bersama beberapa ahli Pemuda dari Kg Pengalat Besar sedang melayan Pegawai Daerah dan Pemimpin Kemajuan Rakyat DUN Kawang sementara menunggu Tetamu Khas.


Dua orang AJK Pemuda yang akan meninggalkan Pergerakan pada penggal akan datang sedang mengabadikan kenangan di hadapan 'back-drop' seolah-olah merekalah yang paling bekerja-keras untuk menjayakan majlis. padahal...


Pengerusi Tetap Persidangan merangkap Pengerusi Majlis dikawal ketat oleh dua orang pengawal peribadinya.


AJK Pemuda Bahagian bersama ahli-ahli peringkat cawangan sama-sama bekerja keras tanpa mengira jawatan.


Ahli-ahli Pemuda peringkat cawangan sedang dengan sabar mendengar kelentong Ketua Pemuda.


Tahukah anda bahawa rekaan pentas ini adalah hasil kerja-tangan seorang 'jantan'? Yup! Siapa lagi kalau bukan Sdr Nazri Ugun Timb. Pengerusi Tetap Pergerakan Pemuda Umno Papar.


::KPP::

No comments:

Post a Comment