Friday, April 24, 2009

Futsal Anjuran Pemuda Umno Tuaran




Pada 13 Dis 2008, Pemuda Umno Papar telah menghantar satu pasukan Futsal atas jemputan Pergerakan Pemuda Umno Tuaran di bawah kepimpinan baru mereka iaitu Sdr Kassim Hj Razali.

Memandangkan notis yang suntuk, maka Pemuda Papar hanya dapat menghantar pemain-pemain 'bukan-pilihan', yakni terdiri daripada kalangan AJK sendiri.

Ciri-ciri 'bukan-pilihan' ini tampak jelas jika kita melihat fizikal di gambar atas di mana ketidaksediaan para pemain berkenaan kelihatan di kawasan perut dan posture 'tidak cergas'.

Tidak keterlaluan jika dikatakan bahawa Pemuda Papar - yang mana rombongan diketuai oleh Sdr Mohd Rosli Ibrahim, Penolong Setiausaha Pemuda - datang untuk kalah pada game sehari itu tetapi yang lebih penting kami datang untuk menang dalam penyertaan.

Yang nyata kami berjaya menyambut laungan Pemuda Tuaran untuk sama-sama memperkukuhkan silaturrahim di kalangan komuniti se-Pemuda Umno yang sempat hadir terdiri daripada 8-Bahagian iaitu Tuaran, Papar, Penampang, Kota Marudu, Kota Belud, Kudat dan Beaufort.

Istimewanya, pasukan ke-9 adalah pasukan Tetamu Kehormat yang dipimpin oleh YB Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir (mantan) Exco Pemuda Umno Pusat merangkap (mantan) Pengerusi Biro Ehwal Antarabangsa Pemuda Umno Pusat.
Pengurus pasukan Pemuda Papar yang gagal menjaringkan sebarang gol dan gagal menang - Rosli PSU - ialah yg duduk di tengah-tengah. Beliau yang memang selalu tenang dan steady juga telah gagal mencari alasan yang kukuh untuk menjustifikasikan pembelian satu set jersi baru bagi diajukan kepada Ketua Pemuda apabila ditanya tentang kegagalan menjaringkan sebarang gol oleh pasukan.

Apa sekalipun, Pemuda Umno Papar telah membuktikan semangat berpasukan dan kerjasama yang tinggi. Salah satu buktinya ialah selepas tamat game berkenaan, kami masih mempunyai selera yang menakjubkan kerana berjaya makan malam berlauk ikan bakar pelbagai jenis di salah sebuah kedai makan di Sinsuran.
Bukti yang paling kukuh ialah kami Pemuda Umno Papar telah memanifestasikan hari itu bahawa Umno bukanlah parti elit tetapi parti yang datang dari akar-umbi dan senang bergaul dengan akar-umbi.
::KPP::

No comments:

Post a Comment