Friday, April 24, 2009

Pemuda Sapat: Program Ke Ambang 2009

Tarikh 31 Dis 2008 sudah tentu menjadi hari yang amat bersejarah bagi Gabungan Pemuda Umno Kg Sapat yang bekerjasama erat dengan Kumpulan Rukun Tetangga kampung berkenaan.

Pada hari itu kedua-dua entiti telah berjaya melaksanakan kemuncak program kemasyarakatan sementara menutup tirai 2008 dan menyambut tibanya hari pertama tahun 2009.

Usaha berbaloi ini telah melihat bagaimana penduduk kampung yang 'sporting' keluar beramai-ramai untuk sama-sama memeriahkan Program Ke Ambang 2009.

Majlis ini dirasmikan oleh Naib Ketua Pemuda Umno Papar Sdr Roslie Hj Ibrahim yang tiba bersama rombongan kepimpinan Pemuda Bahagian termasuklah Sdr Mohd Rosli Ibrahim (Penolong Setiausaha), Sdr Sahrum Datuk Hj Abuali (Penolong Bendahari), Sdr Fazil Ali (Ketua Penerangan), Sdr Anuar Matlin (AJK), Sdr Hassan Sulaiman (AJK), Sdr Rashid Tahir (AJK) dan Sdr Abd Latip Jetun(AJK).



Sdr Abd Rahim Aliuddin iaitu AJK Pemuda Bahagian merangkap Ketua Pemuda Cawangan Kg Sapat Laut menjadi hos pada malam itu bersama-sama dengan Sdr Ghanilin Hj Hashim yang merupakan Pengerusi KRT Kg Sapat.

Majlis dimeriahkan lagi dengan kehadiran Pengerusi JKKK Kg Sapat iaitu Ayahanda Ibrahim Dul.




Dengan kerja keras ahli-ahli Pemuda Umno beberapa cawangan di Kg Sapat maka majlis berjalan dengan lancar dengan pelbagai acara kemuncak dapat diadakan pada malam tersebut.


Dalam ucapannya Sdr Roslie berharap agar usaha Pemuda Gabungan Kg Sapat ini dapat dicontohi oleh para Pemuda di kampung-kampung lain dalam menghidupkan suasana perpaduan dan muhibah dalam kampung.
Sementara itu pada mengulas ucapan Pengerusi JKKK yang memberi imbauan kemajuan di Kg Sapat yang telah dibawakan oleh Kerajaan BN melalui wakil-wakil rakyatnya, Sdr Roslie berkata sokongan yang telah diberikan oleh penduduk Kg Sapat kepada wakil rakyat DUN Kawang YB Datuk Hj Gulamhaidar Khan Bahadar (Pembantu Menteri Kepada Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Negeri Sabah) dan Ahli Parlimen Papar YB Datuk Rosnah Abd Rashid Shirlin (kini Timb. Menteri Kesihatan Malaysia) hendaklah diteruskan.
Ini, katanya, bagi menjamin kesinambungan pembangunan yang berterusan.
::KPP::

1 comment:

  1. Tahniah...1 permulaan yg baik utk pemudaumnopapar..kami mendoakan yg terbaik utk anda semua.Jenguk & lihatlah kami selalu.

    ReplyDelete