Tuesday, July 21, 2009

Pemuda Papar: Melangsai Obligasi Sesi Ke-18



::
Pada pagi 19 Julai 2009 (Ahad), para perwakilan Pergerakan Pemuda Umno Papar daripada 69 cawangan telah berbondong di Dewan Mesyuarat Borneo Paradise Resort, Kinarut bagi melangsaikan tanggungjawab mereka sebagai ahli-ahli Umno sesuai dengan Fasal 14.1 Peraturan Pergerakan Pemuda Umno.
::
::
Mesyuarat Perwakilan Pemuda Bahagian kami dirasmikan oleh YB Ketua Bahagian Datuk Hj Abd Rahim Ismail merangkap Pengerusi Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia dan Ahli Dewan Undangan Negeri N.22 Pantai Manis.
::
Sementara itu Wakil Perhubungan Pemuda Umno Negeri ialah Sdr Mohamad Alamin yakni Ketua Pergerakan Pemuda Umno Kimanis yang dibantu oleh rombongan AJK Pemuda Bahagian beliau. Manakala Wakil-wakil Umno Bahagian Papar terdiri daripada En Mokhtar Hj Matyasin, En Sulaiman Osman, En Manshor Ghafar.
::
::
Turut hadir ialah YB Timbalan Ketua Bahagian Datuk Gulamhaidar Khan Bahadar, Naib Ketua Bahagian En Juil Nuatim, Setiausaha Bahagian Tuan Hj Abdillah Imran, Ketua Pergerakan Puteri Cik Yantey Adam dan Naib Ketua Pergerakan Wanita Puan Norlaila Hj Dusi.
::

::
Tidak ketinggalan Pengerusi Tetap Bahagian Tuan Hj Karim Madun, barisan AJK Bahagian, AJK Wanita dan AJK Puteri. Antara tetamu jemputan ialah Tuan Pegawai Daerah En Iman Ali, Pegawai Pelajaran Daerah En Abidin Marjan, tokoh prominen setempat YBhg Datuk Hj Abu Ali Ganturon, mantan Ketua Pemuda Papar Sdr Jamal Nerubi, Ketua Pemuda Umno Ranau Sdr Faiz Nordin dan Ketua-ketua Pergerakan Pemuda PBS Pantai Manis dan MCA Papar.
::

::
Seramai 203 orang perwakilan telah hadir dan menjalankan tanggungjawab yang bermula pada jam 9:30am dan berakhir pada jam 1:50pm.
::
Beberapa usul sempat dibentangkan dan dibahas sepanjang Persidangan. Item lain dalam agenda Mesyuarat ialah pemilihan dua (2) orang Perwakilan Pemuda Bahagian ke Perhimpunan Agung Pemuda Umno Malaysia pada Oktober 2009 ini dan pemilihan sepuluh (10) orang Perwakilan Pemuda ke Mesyuarat Tahunan Umno Bahagian pada Ogos 2009.
::
Dalam pemilihan Perwakilan 2, tujuh (7) calon menawarkan diri dan daripada sebanyak 172 undi yang dibuang/dikembalikan, dua orang yang terpilih ialah Sdr Mohd Fazil Mohd Ali (161 undi) dan Sdr Rohan Ahmat (67 undi).
::

Ucapan Dasar oleh KP Sdr Armizan Mohd Ali

Ucapan Penggulungan oleh NKP Sdr Roslie Hj Ibrahim


Perincian ucapan perasmian, ucapan dasar, ucapan penggulungan, pembentangan usul dan bahas serta futej sepanjang Sidang akan disiarkan dalam masa terdekat.

::KPP::

1 comment: